هیئت خصوصی دلم

حسین آرمان است و کربلا آرمان شهر

هیئت خصوصی دلم

حسین آرمان است و کربلا آرمان شهر

درباره بلاگ
هیئت خصوصی دلم

بیا به هیئت خصوصی دلم
که روضه خوان آن خداست
...
لبریز آه و غصه و غم گریه میکنم
بی تابمو به یاد حرم گریه میکنم
شایسته ی زیارت شش گوشه نیستم
این روزها به حال خودم گریه میکنم
...

۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۷

جهان سومی

ما را می گویند.جهان سومی

واضع این نام بسیار شخص حکیمی بوده

برفرض اینکه  دو جهان وجود داشته باشد

که دنیا و آخرت بنامیمشان!

ما جهان سومی هستیم

یعنی مقصدمان نه  جهان اول( دنیا )

و نه  جهان دوم (آخرت) است

 پی جهانی حرکت می کنیم که وجود خارجی ندارد

لذا ما را جهان سومی نامیدند!!!

پ ن : ...

۹۳/۰۵/۲۸

نظرات  (۶)

این پست منو یاد فیلم دلشکسته و دیالوگ نفس انداخت که گفت جهان سوم سه نقطه
جهان سوم را در مقابل جهان اول و جهان دوم کشورهایی بکار بردند که معتقد به عقب ماندگی جهان سوم بودند..پس نمیشه گفت واضح این جمله آدم حکیمی بوده..اولین بار در سال 1952 یعنی در اوج جنگ سرد جمعیت شناس و اقتصاد دان فرانسوی آلفرد سووی این اصطلاح رو به منظور طبقه یندی کشورهایی که عضو دو بلوک نبودند بکار برد بعدها از منظرهای دیگه ام بهش نگاه شد
اما این نگاه شما کاملا متفاوته زیبا بود
پاسخ:
شمام فیلم ها مورد علاقه مارو زیاد میبینید ها
...
سلام.......
در جواب آقا یا خانوم میم شین
شما خودتونم معنی سه نقطه رو نمیدونی الکی نگو میدونم…………والا
باشه حرفی نیس دست به یکی کردین با صاحب وبلاگ…
 پی نوشت :…
شما؛فیلم دلشکسته ؛جهان سوم سه نقطه…
حرفی نیس


کمی فسفر بسوزونی میفهمی سه نقطه یعنی چی
به نظر من سه نقطه یعنى:
1.به شما مربوط نیست.
2.حوصله ندارم.
3.دوست دارم بعضى مسائل رو فراموش کنم.

راستی حنانه،تو چقدر بیکارى!

تعبیر جالبی بود از جهان سوم.

به یاد سخن حضرت علی علیه السلام که عبادت کنندگان رو به سه دسته تقسیم می کنند...

۰۴ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۲۳ محرم سرباز کوچولو
مااز همین جهان اول پى جهان دومیم تا خسرالدنیا و الاخرت نشیم!
جهان سوم پیشکش انان ک کر و کور و گنگ اندو انچه را ک باید در پى اش باشند در این دو جهان نیافتند!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">